- בלוג -

הפקת סרטוני הדרכה לחברות וארגונים

האם סרטון הדרכה פנים ארגוני יכול להיות מעניין ויצירתי כמו סרטון תדמית או פרסומת?

זאת אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותנו, וברור למה: לעומת ההשקעה, ההומור והקריאטיביות שמושקעים בסרטוני תדמית או פרסומות, הדרכה בדרך כלל נתפסת כדבר יבש, מיושן, במקרים מסוימים אפילו משעמם. 

חישבו למשל על סרטון הסבר בנוגע לתפעול של מערכת חדשה שהוטמעה בארגון, או על סרטון שמפרט נהלי בטיחות. מדמיינים אדם שמדבר בקול מונוטוני על רקע צילומי מסך או שקופיות עמוסות במלל? זה ממש לא חייב להיות כך.

אפשר להפיק סרטון הדרכה שכיף לצפות בו!

קריינות מונוטונית זה פאסה. שקופיות עמוסות במלל? ישר לבוידעם. תמו הימים בהם היה צורך לחייב את העובדים לצפות בסרטוני הדרכה, כי היום הם ישמחו לצפות בהם. בעזרת מגוון עצום של כלים מקצועיים וטכנולוגיות צילום ועריכה מתקדמות, אפשר להפיק סרטון הדרכה ידידותי עבור הצופה: מעניין, זכיר ואפקטיבי. 

 

אילו אפשרויות קיימות להפקת סרטון הדרכה מעולה?

  • כתיבת תסריט יצירתי, שימצא דרך לספר סיפור מעניין או להגיש היטב גם את החומרים הכי "יבשים" שיש.
  • צילום באמצעות ציוד מתקדם בכל תנאי שטח ובכל לוקיישן שנדרש: במשרדי החברה, באינטראקציות עם לקוחות, בשטח, בסטודיו, עם מסך ירוק ועוד.
  • עריכה קצבית ומוקפדת תוך שילוב בהמחשות ועזרים ויזואליים כגון קריינות, אלמנטים גרפיים, אנימציה, כתוביות וכדומה.
  • אפשרות לליהוק עובדי החברה עצמם או לשלב שחקנים וניצבים חיצוניים.

ואלה רק כמה רעיונות שבהם כבר השתמשנו בעבר. הנה לדוגמה סרטון שבו המציג כותב על מסך זכוכית תוך כדי דיבור, במקום לכתוב על לוח מחיק או להשתמש במצגת מוכנה מראש:

נשמח לחשוב על רעיונות חדשים או לשמוע מכם רעיונות שעלו בדעתכם. השמיים הם הגבול!

אנחנו רוצים סרטון הדרכה לחברה שלנו. איך מתקדמים?

כדי  להפיק עבורכם סרטון הדרכה, ראשית נקבע פגישת היכרות שבה נגבש יחד את הקונספט. לאחר מכן נמשיך לכתיבת התסריט, ולאחר שהוא יאושר נתאם מועד ליום צילום. לבסוף, כמובן, נערוך את תוצרי הצילום עד לקבלת הסרטון הסופי. 

לשביעות רצונכם המלאה, כל התהליך ילווה על ידי נציג אחד או יותר מטעמכם, לרבות בעלי תפקידים ואנשי מקצוע בו (בתלות במאפייני הסרטון ובצורך). ההתקדמות משלב לשלב תתבצע רק לאחר קבלת אישור מכם.

לסיכום,

סרטוני הדרכה לחברות וארגונים לא חייבים להיות בנאליים ומיושנים. להיפך: ככל שסרטון ההדרכה שלכם יהיה מהנה יותר לצפייה, כך הוא יהיה אפקטיבי יותר בהעברת המסרים הרצויים לעובדים. 

רוצים לשמוע מה אנחנו יכולים לעשות כדי להפיק עבורכם סרטון קצבי, יצירתי וזכיר?

צרו קשר! נשמח להכיר 🙂

אם הגעתם עד לכאן, סימן שהיה לכם מעניין! שתפו עם חברים!

מאמרים אחרונים